Strona wykorzystuje ciasteczka (cookies). Dzięki cookies nasz serwis działa poprawnie. Polityka plików cookies.

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/heger/domains/heger.pl/public_html/plugins/content/nurte_google_adsense/nurte_google_adsense.php on line 62

tabsyNa to pytanie można by odpowiedzieć prościej, gdy zapyta się, na co magnez nie pomaga. To jeden z najważniejszych pierwiastków w organizmie człowieka, który reguluje szereg zachodzących w nim procesów – już na poziomie komórkowym.

 

 

 

 

 

Magnez jest jednym z najbardziej powszechnych pierwiastków występujących w skorupie ziemskiej pod postacią różnych minerałów. U człowieka zapotrzebowanie na magnez wynosi około 300-400 mg na dobę, ale chociaż występuje on w bogato w różnych spożywanych przez nas pokarmach, to jednak jego ilość ciągle maleje. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu chemicznego nawożenia gleby oraz stosowania dużej ilości konserwantów.

Co więcej, na niedobory magnezu narażone są osoby pijące kawę, będące pod wpływem stresu, stosujące antykoncepcję hormonalną, nadużywające alkoholu i spożywające nadmierną ilość tłuszczów.

 

Magnez niezbędny jest do:

  • syntezy DNA i RNA
  • wzrostu i reprodukcji komórek
  • działania serca, mięśni i nerwów
  • zmniejszenia pobudzenia układu nerwowego
  • prawidłowego napięcia naczyń krwionośnych
  • właściwego ciśnienia i przepływu krwi
  • przekształcenia witaminy D3 w postać hormonu
  • utrzymania prawidłowego poziomu cukru we krwi

 

Są to tylko wybrane funkcje magnezu, ponieważ tak naprawdę oddziałuje on na cały organizm człowieka i jego niedobory mogą skutkować poważnymi, nieprzyjemnymi objawami, między innymi ze strony serca, układu nerkowego, kostno-stawowego i pokarmowego.

Magnez warto wobec tego uzupełniać, aby nie narażać się na jego niedobory. W związku z tym ważne jest spożywanie pokarmów bogatych w magnez, na przykład gorzkiej czekolady, kaszy gryczanej, białej fasoli, orzechów laskowych, płatków owsianych, grochu, ciecierzycy czy szpinaku.

Warto również korzystać z suplementów diety, które pozwalają na szybkie uzupełnienie magnezu w okresach niedoborów i dbanie o jego właściwy poziom. Aby suplementacja była skuteczna, warto wybrać łatwo rozpuszczalne związki magnezu na przykład mleczan, który dostępny jest w preparacie Magvit B6. Więcej na jego temat można poczytać na stronie: Magvit.com.pl.

Artykuł zewnętrzny

 

 


Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/heger/domains/heger.pl/public_html/plugins/content/nurte_google_adsense/nurte_google_adsense.php on line 62

tabsyNa to pytanie można by odpowiedzieć prościej, gdy zapyta się, na co magnez nie pomaga. To jeden z najważniejszych pierwiastków w organizmie człowieka, który reguluje szereg zachodzących w nim procesów – już na poziomie komórkowym.

 

 

 

 

 

Magnez jest jednym z najbardziej powszechnych pierwiastków występujących w skorupie ziemskiej pod postacią różnych minerałów. U człowieka zapotrzebowanie na magnez wynosi około 300-400 mg na dobę, ale chociaż występuje on w bogato w różnych spożywanych przez nas pokarmach, to jednak jego ilość ciągle maleje. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu chemicznego nawożenia gleby oraz stosowania dużej ilości konserwantów.

Co więcej, na niedobory magnezu narażone są osoby pijące kawę, będące pod wpływem stresu, stosujące antykoncepcję hormonalną, nadużywające alkoholu i spożywające nadmierną ilość tłuszczów.

 

Magnez niezbędny jest do:

  • syntezy DNA i RNA
  • wzrostu i reprodukcji komórek
  • działania serca, mięśni i nerwów
  • zmniejszenia pobudzenia układu nerwowego
  • prawidłowego napięcia naczyń krwionośnych
  • właściwego ciśnienia i przepływu krwi
  • przekształcenia witaminy D3 w postać hormonu
  • utrzymania prawidłowego poziomu cukru we krwi

 

Są to tylko wybrane funkcje magnezu, ponieważ tak naprawdę oddziałuje on na cały organizm człowieka i jego niedobory mogą skutkować poważnymi, nieprzyjemnymi objawami, między innymi ze strony serca, układu nerkowego, kostno-stawowego i pokarmowego.

Magnez warto wobec tego uzupełniać, aby nie narażać się na jego niedobory. W związku z tym ważne jest spożywanie pokarmów bogatych w magnez, na przykład gorzkiej czekolady, kaszy gryczanej, białej fasoli, orzechów laskowych, płatków owsianych, grochu, ciecierzycy czy szpinaku.

Warto również korzystać z suplementów diety, które pozwalają na szybkie uzupełnienie magnezu w okresach niedoborów i dbanie o jego właściwy poziom. Aby suplementacja była skuteczna, warto wybrać łatwo rozpuszczalne związki magnezu na przykład mleczan, który dostępny jest w preparacie Magvit B6. Więcej na jego temat można poczytać na stronie: Magvit.com.pl.

Artykuł zewnętrzny